وبلاگ آموزشی / دانستنی آکادمی واژه

مهارت خواندن مطالب زبان انگلیسی

روش تقویت مهارت خواندن مطالب به زبان انگلیسی (Reading)

روش های تقویت مهارت خواندن مطالب به زبان انگلیسی (Reading Skill)

مهارت خواندن به معنای توانایی افراد در فهم و تفسیر متن‌ها است. این مهارت به افراد کمک می‌کند تا در هنگام خواندن مطالب معنا و مقصود نویسنده را بهتر و سریع تر درک کنند. مهارت خواندن یکی از چهار مهارت اصلی (Listening, Speaking, Reading, writing) است که زبان آموزان باید در آن تسلط لازم را کسب کنند. در واقع هنگام مواجه با یک زبان جدید افراد بیش از هر چیزی باید با الفبا و نحوه‌ی خواندن آن را آشنا شوند.

 

تقویت مهارت خواندن مطالب

روش های تقویت مهارت خواندن (Reading)

  1. مطالعه متن اخبار انگلیسی

امروزه کانال‌ها و وبسایت‌های خبری بخش عمده‌ایی از فضای مجازی را در بر گرفته اند. که افراد می‌توانند به سادگی در تمام نقاط جهان به آن دسترسی داشته باشند. متن‌های خبری منبع مفیدی برای تقویت مهارت خواندن به شمار می‌روند. افراد می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کنند. در این روش بهتر است ابتدا از متن‌های انگلیسی ساده آغاز کرده و بعد تدریج به سطح پیشرفته برسید. در ادامه به بهترین سایت‌های خبری اشاره شده است:

 

BBC News

این کانال (به زبان انگلیسی) معروف که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرارگرقته است موضوعاتی فراوانی همچون ورزش، تکنولوزی، سیاست و اقتصاد را در برگرفته است. این برنامه به دلیل ارائه محتوا های حرفه‌ای و نسبتا تخصصی برای افراد در سطح متوسط و بالاتر مناسب است. همچنین این وبسایت برای افرادی که قصد دارند با اصطلاحات بریتانیایی آشنا شوند مناسب است.

 

The cute

این وبسایت تحت نظر مجله نیویرک فعالیت می‌کند. این وب سایت موضوع‌هایی در حوزه مد، استایل و سبک زندگی را در بردارد. خواندن منظم محتواهای این وب سایت می‌تواند در تقویت مهارت خواندن افراد تاثیر فراوانی داشته باشد.

 

The Toronto Star

مطالعه این وبسایت برای افرادی که به دنبال وقایع روز کانادا و یادگیری اصطلاحات فرهنگی زبان انگلیسی هستند توصیه می‌شود.

 

The Debrife

این شبکه خبری برای مخاطبان جوان طراحی شده است و موضوعات متنوعی همچون سیاست، شایعات روزمره و انواع سبک زندگی را شامل می‌شود. این وبسایت برای افرادی که در سطح مبتدی قرا گرفته‌اند و قصد بهبود مهارت خواندن را دارند مناسب است.

 

The new York

 

این وبسایت برای افرادی که در سطح پیشرفته قرا دارند و می‌خواهند سواد زبانی خود را به چالش بکشند از اهمیت فراوانی برخودار است. مقالات و لحن طنز این وب سایت به شما کمک می‌کند تا در سطحی جدید به تقویت مهارت خواندن خود بپردازید.

 

مهارت خواندن مطالب

  1. مطالعه کتاب های انگلیسی

کتاب منبع مفید و خوبی برای بهبود و ارتقا مهارت خواندن است به طور کل مطالعه داستان‌‌های کوتاه، رمان‌ها شعرها، نمایشنامه و … تاثیر به سزایی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. رعایت برخی نکات در هنگام خواندن می‌تواند یادگیری شما را سهولت ببخشد. به طور مثال افراد می‌توانند کتاب‌ها را بلند بلند بخوانند و صدای خود را ضبط کنند. و در نهایت با گوش دادن به صدای ضبط شده اشکالات خود را رفع کنند.

برخی کتاب‌ها برای تقویت مهارت خواندن عبارت اند از:

 

سطح مبتدی

 

  • The Elephant Man

داستان این کتاب در مورد مردی است که به دلیل ظاهر غیر معمول بسیار مورد تمسخر و تحقیر دیگران قرار گرفته است.

 

  • The Phantom The Opera

این داستان در سال 1880 رخ داده است که شبحی یک سالن اپرایی را تسخیر می‌کند.

 

  • The Wizard O F Oz

داستان این کتاب در مورد دختری به نان دوروتی است که با دوستانش برای ملاقات جادوگر بزرگ راهی می‌شوند و هرکدام خواسته ایی از او دارند.

 

سطح متوسط

 

  • Grace Darling

داستان این کتاب در مورد دختری است که توانسته شبانه از شبی طوفانی در دریا جن سالم به در ببرد.

 

  • A Christmas Carol

این داستان در مورد فردی است که به فکر تجارت و کسب درآمد است و اعتقاد به شب کریسمس ندارد تا اینکه افرادی به دیدار او می آیند و زندگی اش را برای همیشه تغییر می‌دهند.

 

  • Old Man and The Sea

این کتاب درمورد ماهیگری پیر است که در آخرین سفر خود به دریاچه ماهی بزرگی را صید می‌کند و درگیر نبردی پر تنش می‌شود.

 

 

سطح پیشرفته

 

  • Little Women

این کتاب در مورد دختران مارچ است که هر کدام آرزویی در سر دارند و در میان سال‌های جنگ ماجرایویی خود را آغاز می‌کنند.

 

  • Pride and Prejudice

این کتاب یکی از مشهور ترین رمان‌های جین استین با داستانی عاشقانه از دختری مغرور و مردی ثروت مند اما متعصب است.

 

  • Lord of The Files

این کتاب در مدارس بسیاری از کشورها جهان آموزش داده می‌شود. داستان این کتاب بر اساس پسرانی است که سر از جزیره ایی دور افتاده دراورده اند و به تدریج سیستمی وحشتنک را برقرار می‌کند.

 

  1. مقالات انگلیسی

یک دیگر از راه‌ها برای ارتقا مهارت خواندن که هزینه‌ای هم در بر نداشته باشد مطالعه مقالات به زبان انگلیسی است. خواندن مقالات برای افراد دانشجو و افرادی که در سطح مبتدی هستند مناسب است.

 

  • James Clear

این وبسایت مقالاتی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های عمومی، سلامت و خلاقیت و… را شامل می‌شود که تقویت مهارت خواندن مناسب است.

  • Free Paper

این وبسایت برای دانشجویانی که قصد دارند به صورت رایگان به مقالات علمی و رشته خود به زبان انگلیسی دسترسی داشته باشند مناسب است.

 

 

 

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

از ۱ تا ۵ ستاره به ما امتیاز بدید.

میانگین رتبه / 5. تعداد امتیازات کاربران:

امتیازی داده نشده، اولین نفری باشید که ثبت امتیاز می‌کنید

تحریریه آکادمی زبان های خارجی واژه | www.vaajehacademy.com
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.