وبلاگ آموزشی / دانستنی آکادمی واژه

از 0 تا 100 آزمون آیلتس (IELTS)

از 0 تا 100 آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس چیست؟ آیلتس یعنی چه؟

کلمه IELTS مخفف  International English Language Testing System  به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است که یکی از معتبر ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح بین الملل می‌باشد. این آزمون در بیش از 270 مرکز امتحانی در 110 کشور دنیا برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در آزمون آیلتس با کسب نمره قابل قبول از این آزمون می‌توانند نسبت به مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. با ما همراه باشید تا از 0 تا 100 آزمون آیلتس (IELTS) و هر آنچه که نیاز است درباره آزمون آیلتس بدانید را به شما بگوییم.

آزمون آیلتس که توسط شورای فرهنگی بریتاینا، مرکز آیلتس استرالیا و دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می‌شود در دانشگاه‌هایی مانند آکسفورد، کمبریج و هاروارد قابل استناد است.

 

 

آزمون آیلتس (IELTS)

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

در این آزمون 4 مهارت اصلی شرکت کنندگان مورد ارزبایی قرار می‌گیرد که این 4 مهارت به ترتیب عبارت اند از:

  1. مهارت شنیداری (Listening)
  2. مهارت گفتاری (Speaking)
  3. مهارت خواندن (Reading)
  4. مهارت نوشتاری (Writing)

 

  1. بخش شنیداری آزمون آیلتس 30 دقیقه به همراه چهل سوال در چهار بخش می‌باشد. در این بخش یک فایل صوتی برای شرکت کنندگان پخش می‌شود که افراد پیش از شروع فایل صوتی می‌توانند تمامی سوالات را چک کنند. معمولا بخش اول و دوم این آزمون شامل موضوعات اجتماعی و بررسی مکالمات بین افراد می‌باشد. بخش سوم و چهارم متشکل از بررسی موضوعات دانشگاهی و یک مکالمه بین چند نفر و یک کنفرانس می‌باشد.
  2. بخش خواندن این آزمون 60 دقیقه به همراه 40 سوال می‌باشد که در این بخش شرکت کنندگان باید به سوالات سه متن که دارای 2000 تا 27000 کلمه می‌باشد بعد از مطالعه پاسخ بدهند. تمامی متن‌های انگلیسی که در این بخش برای شرکت کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد از جملات، جزوات و کتاب ها گرفته شده اند و مختص خواننده خاصی نمی‌باشد. معمولا بخش اول این آزمون پیرامون فعالیت‌های روزانه افراد و بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و نیازهای رفاهی افراد می‌باشد. بخش سوم از یک متن بلند به همراه موضوعی عمومی تشکیل شده است.
  3. بخش نگارش آزمون آیلتس 60 دقیقه می‌باشد که شرکت کنندگان با دو موضوع رو به رو هستند.
  • موضوع اول: در این بخش شما باید متنی متشکل از 150 کلمه بنویسید. و یک مشکل فرضی را شرح دهید.
  • موضوع دوم: در این بخش افراد باید نظر موافق یا مخالف خود در مورد موضوعی بیان کنند که این بخش باید شامل 250 کلمه باشد.

* توجه: به این نکته توجه داشته باشید که اگر کلمات متن شما در هردو قسمت کمتر از تعداد گفته شده باشد از نمره شما کاسته می‌شود.

  1. بخش گفتاری این آزمون 11 تا 14 دقیقه به همراه سه بخش می‌باشد که یک هفته قبل و گاها یک هفته بعد از آزمون برگزار می‌شود.
  • بخش اول: در این بخش افراد باید به سوالات عمومی و شخصی درباره وضعیت کاری، محل زندگی و علایق خود پاسخ بدهند.
  • بخش دوم: شما به مدت یک دقیقه فرصت دارید که در مورد یک موضوع انتخاب شده فکر کرده و به مدت دو دقیقه در مورد آن صحبت کنید و بعد به یک یا دو سوال پاسخ دهید.
  • بخش سوم: در این بخش شما باید به مدت 4 الی 5 دقیقه با فرد مصاحبه کننده مکالمه‌ای را برقرار کنید

چهار مهارت اصلی در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته

طریقه نمره بندی آزمون ایلتس:

سیستم نمرات در آزمون آیلتس دربازه‌ی 0 تا 9 می‌باشد. که در این آزمون واژه‌ای به اسم نمره قبولی تعریف نشده است و نمره کسب شده نشان دهنده میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی می‌باشد که نمره کسب شده دلیل بر قبولی یا مردود شدن شما نمی‌باشد. اما با توجه به انتظارات شما از نمره مورد نظر خودتان این نمرات ارزش گذاری می‌شوند و با توجه به همین ارزش گذاری نمره 5 متوسط و نمره 6 به بالا نمره خوب تلقی می‌شود.

 

نمره
توضیحات
0 دانش زبانی قابل ارزیابی ندارد.
1 تنها قادر به استفاده از چند کلمه از زبان انگلیسی می باشد.
2 قادر به برقرای ارتباط بسیار ساده است اما در فهم بخش گفتاری و نوشتاری مشکلات فراوانی دارد.
3 فقط قادر به درک مفهوم کلی از موقعیت های اشنا می باشد. در بخش خواندن و نوشتن مدام مکث می‌کند.
4 مشکلات فراوانی برای رساندن منظور خود دارد.
5 دارای مهارت نسبی برای درک مطالب می‌باشد.
6 قادر به استفاده از زبان نسبتا پیچیده از موقعیت‌های آشنا است.
7 دارای استدلال‌های جزئی می باشد.
8 قادر به استفاده از زبان به همراه اشتباهات اندکی است و از پس مباحث نسبتا پیچیده به خوبی برمی‌آید.
9 مهارت به کارگیری زبان را به صورت دقیق، روان و کاملا قابل فهم را دارد.

 

نتایج آزمون آیلتس:

نمره کلی شما در این امتحان با توجه به میانگین نمرات کسب شده در 4 مهارت اصلی ارزیابی می‌شود و به صورت میانگین یک نمره در بازه 0 تا 9 بدست می‌اید.

نتیجه آزمون شما به صورت یک کارنامه به زبان انگلیسی به خود  فرد شرکت کننده در آزمون تحویل داده می‌شود. در این کارنامه نمره تمامی مهارت‌های شما به صورت مجزا نمایش داده می‌شود.

 canada-amrica

ارسال کارنامه آیلتس:

اکثر شرکت کنندگان در این آزمون قصد دارند بعد از دریافت کارنامه از مراکز مجاز امتحانی نسبت به ارسال کارنامه خود برای دانشگاه‌ها یا سفارت‌های مد نظرشان اقدام کنند. به این نکته توجه کنید که برخی از مراکز امتحانی بعد از آماده شدن کارنامه شرکت کنندگان کارنامه افراد را برای تعدادی از محل‌های مد نظر شما به صورت رایگان ارسال می‌کنند. اما اگر تعداد مقصدهای شما بیش از حد مجاز باشد می‌توانید با پرداخت مبلغی این کار را انجام بدهید. وکارنامه خود را به محل مد نظر خود ارسال کنید.

 

آیا می‌توان به نمره آیلتس اعتراض کرد

در برخی موارد افراد بعد از شرکت در امتحان آیلتس از نمره خود راضی نیستند و به نمره دریافتی خود اعتراض دارند. این موضوع یک مسئله پیچیده و بدون راه حل نیست و شما می‌توانید با مراجعه به مرکزی که آنجا در امتحان ایلتس شرکت کرده‌اید فرم اعتراض به نمره را پر کنید تا درخواست شما ثبت شود که در این بخش اعتراض به تمامی بخش‌ها مجاز می‌باشد.

شرکت کنندگان برای ثبت اعتراض خود باید کل مبلغ آزمون را پرداخت کنند که اگر اعتراض شما صحیح باشد کل مبلغ به شما برگردانده خواهد شد. اما در صورتی که نتیجه اولیه صحیح باشد این مبلغ به هیچ عنوان به شما برگردانده نخواهد شد.

 

استعلام نمره آیلتس:

استعلام نمره آیلتس منحصر به دانشگاه‌ها یا موسساتی است که درلیست این سازمان به ثبت رسیده اند. که این امر باعث وجود یک سیستم امن برای آزمون آیلتس شده است، زیرا اجازه ورود تنها مختص افرادی است که مجوز دیدن نمرات افراد را دارند. شرکت کنندگان می‌توانند از طریق لینک زیر در نمرات خود ار مشاهده کنند.

 

مقایسه نمرات آزمون های دولینگو (DUOLINGO)، تافل (TOEFL) و آیلتس (IELTS)

جدول مقایسه نمرات تافل و آیلتس و دولینگو

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

از ۱ تا ۵ ستاره به ما امتیاز بدید.

میانگین رتبه / 5. تعداد امتیازات کاربران:

امتیازی داده نشده، اولین نفری باشید که ثبت امتیاز می‌کنید

تحریریه آکادمی زبان های خارجی واژه | www.vaajehacademy.com
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.