وبلاگ آموزشی / دانستنی آکادمی واژه

زبان‌انگلیسی تخصصی ویژه مشاغل

زبان انگلیسی تخصصی ویژه مشاغل (ESP)

زبان انگلیسی تخصصی ویژه مشاغل (ESP)

امروزه، بیشتر مردم وقت خود را صرف فراگیری زبان‌انگلیسی به عنوان زبان دوم می‌کنند. همچنین والدین راغب به یادگیری زبان دوم توسط فرزندانشان در سنین کم و نوجوانی هستند که این امر باعث تشویق آنها نسبت به یادگیری زبان دوم می‌شود.

اهمیت واقعی یادگیری زبان‌ انگلیسی چیست؟ اگر به دنبال شغل و حرفه هستید و یا قصد سفر به خارج از کشور را دارید، تحصیل انگلیسی می‌تواند در پیشرفت زندگی چه از جنبه شخصی و چه از جنبه‌ حرفه‌ای به شما کمک بسزایی کند.

با یادگیری زبان‌ انگلیسی شما قادر خواهید بود تا مهارت‌ های شغلی خود را افزایش دهید و با سرعت بیشتری وارد بازار کار شوید و همچنین به راحتی و با اعتماد به نفس با افراد مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

 

 10 دلیل برای یادگیری زبان‌انگلیسی در دنیای امروز

  1. زبان‌انگلیسی رایج‌ترین زبان دنیا می‌باشد که زبان رسمی 53 کشور است. هر یک نفر از پنج نفر می‌توانند به زبان‌انگلیسی صحبت کنند یا حداقل این زبان را کمی درک کنند.
  2. تحصیل انگلیسی می‌تواند به شما در کسب آینده‌ی شغلی بهتر کمک کند، شما با یادگیری این زبان می‌توانید در شرکت‌های هواپیمایی، کامپیوتر، اینترنت، دیپلماسی و گردشگری مشغول به کار شوید.
  3. یادگیری زبان‌انگلیسی می‌تواند باعث ملاقات شما با افراد جدید با دیدگاه‌های جدید از سراسر جهان شود.
  4. معمولا تعداد مقالاتی که به زبان‌انگلیسی نوشته می‌شود. بیشتر از مقاله‌هایی است که به زبان مادری نوشته می‌شود به همین دلیل، داشتن دانش انگلیسی برای افرادی که در حوزه‌های علمی کار می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.
  5. انگلیسی زبان صنعت رسانه ، به دلیل محبوبیت و پیشرفته بودن صنعت فیلم و انیمیشن‌های هالیوود در رسانه‌های جهانی، تعداد زیادی فیلم ، نمایش تلویزیونی و آهنگ‌های محبوب به زبان‌انگلیسی نوشته شده‌اند. بنابراین برای لذت بردن از کتاب‌ها ، آهنگ‌ها ، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود دیگر نیازی به ترجمه‌ها و زیرنویس‌ها ندارید.
  6. در هنگام سفرهای خارجی زبان دوم به شما در برقراری ارتباط کمک فراوانی می‌کند. به طور مثال اگر به یک کشور دیگر سفر کنید برای برقراری ارتباط نیاز به استفاده از زبان دوم خواهید بود .
  7. . در دنیای تجارت بسیار از زبان‌انگلیسی استفاده می‌شود، چه صاحب مشاغل ، دانشجو یا کارمند باشید ، فراگیری این زبان به شما کمک فراوانی می‌کند. از آنجایی که زبان‌انگلیسی زبان فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) است در ایالات متحده و زبان رسمی کشورهای انگلستان، کانادا، آفریقای جنوبی و هند یکی از مهم‌ترین زبان‌های تجاری محسوب می‌شود.

 

تحصیل در سراسر جهان با زبان انگلیسی

مدرسه و دانشگاه‌های فراوانی در سراسر جهان وجود دارند که دروس را به زبان‌ انگلیسی ارائه می‌دهند. اگر به زبان‌ انگلیسی آکادمیک مسلط هستید، فرصت‌های زیادی برای ورود به این مدارس یا دانشگاه‌های معتبر دارید.

با زبان‌ انگلیسی می‌توانید با فرهنگ‌های متعددی آشنا شوید، دانش انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که به بخش بسیار بزرگی از فیلم ، موسیقی و ادبیات جهان دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این بسیاری از کتاب‌ها از سراسر دنیا به انگلیسی ترجمه شده‌اند.

زبان‌انگلیسی تخصصی ویژه مشاغل

زبان تخصصی و اصطلاحات مشاغل

هر شغل لغات و اصطلاحات تخصصی خود را، در هر دو قالب گفتاری و نوشتاری دارد که آشنایی و تسلط بر آنها باعث برقراری ارتباط کلامی و مکاتبه‌ای تاثیر گذار تر و قابل فهم تر با همکاران، مشتریان و… در سطح بین‌الملل خواهد شد.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که به بیمارستان بروید و متوجه معنی صحبت‌های بین دکتر‌ها و پرستارها نشوید؟

این موضوع بارها برایمان رخ داده است که دلیل این اتفاق وجود کلمات و اصطلاحات تخصصی موجود در این حیطه می‌باشد. کلمات تخصصی معمولا در همه مشاغل وجود دارد، که قطعا برای یادگیری آنها باید به تحصیل بپردازید. به طور مثال اصطلاحاتی که در جلسات کادر درمان استفاده می‌شود مسلما با مباحثی که در بین معلمان دبستانی مطرح می‌شود متفاوت است.

افراد با شرکت در دوره‌های زبان‌ انگلیسی تخصصی ویژه مشاغل می‌توانند با توجه به رشته خود با تمام اصطلاحات تخصصی مورد استفاد در شغل مورد نظر خود آشنا شوند.

 

زبان انگلیسی

دوره های زبان انگلیسی تخصصی ویژه مشاغل

تفاوت زبان عمومی و تخصصی در چیست؟

همان طور که گفته شد زبان گفتاری و اصطلاحات هر حیطه شغلی گوناگون می‌باشد. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا فردی که دانش کافی از زبان‌ انگلیسی عمومی (general English) دارد قادر به برقراری ارتباط با دیگران و شروع به کار در یک کشور انگلیسی زبان می‌باشد؟ در این قسمت است که افراد به اهمیت و یادگیری زبان‌ انگلیسی برای مشاغل (English for Specific Purpose) پی می‌بریم.

انگلیسی برای اهداف خاص (ESP : English for Specific Purpose) چیست و چرا باید در این دوره ها شرکت کرد؟

هر فرد در هر حیطه‌ای از کسب و کار، دانش اندکی از اصطلاحات و کلمات تخصصی مرتبط با رشته خود را دارد اما این بدان معنی نیست که توانایی به کارگیری آنها را به صورت موثر و کامل در موقعیت‌های مختلف داشته باشد.

در آکادمی واژه به آموزش دوره‌ های ESP (زبان‌انگلیسی تخصصی ویژه مشاغل) به زبان‌انگلیسی در حیطه‌های مختلف شغلی از جمله مدیریت، فناوری اطلاعات، گردشگری، مهندسی، حسابداری، پرستاری، زیست‌شناسی، پزشکی، عمران و صنعت نفت و گاز و غیره پرداخته می‌شود تا توانایی افراد را در تعاملات و ارتباطات در حوزه‌های مختلف مانند چگونگی برقراری تماس تلفنی، شرکت در جلسات یا مقالات، نوشتن گزارش‌ها ، ارتباط مستقیم با همکاران و مشتری‌ها و دیگر مسائل روزمره شغلی افزایش دهد.

 

امکان بهبود چشم انداز شغلی

انگلیسی زبان جهانی تجارت، سیاست و حقوق بین‌الملل می‌باشد که اکثریت مردم امیدوارند چشم انداز شغلی خود را بهبود ببخشند. در هر موقعیت شغلی (Job Position) که هستید با تسلط بر زبان تخصصی حرفه ی  خود و توانایی به کارگیری آناصطلاحات،  می‌توانید به درکی از  مقالات‌ برسید  و دانش خود را به روز و جهانی کنید.

کار در خارج از کشور

زندگی در کشور انگلیسی زبان مانند انگلیس ، ایالات متحده ، کانادا ، نیوزلند و استرالیا از دیگر دلایل مهم برای یادگیری زبان‌ انگلیسی مرتبط با تجارت (English for Business) است. مشاغل فراوانی وجود دارد که افراد می‌توانند بعد از تحصیل انگلیسی تا سطح Advanced یا  Upper-Intermediate  در این مشاغل شروع به کار کنند.

 

چه کسانی به این دوره‌ ها نیاز دارند و چه پیش نیازی برای دوره‌های کسب و کار لازم است

اگر مدیر، پزشک، مهندس،  پرستار، وکیل، مدیر، یا کارمند ساده هستید و تا کنون در کلاس زبان‌ انگلیسی شرکت نکرده اید و دانش اندکی از زبان دارید و برای به دست اوردن شغل مناسب یا ارتقاء شغل خود نیاز به یادگیری زبان ویژه مشاغل هستید در وهله‌ی اول باید تعیین سطح انجام بدهید تا مشخص شود نیاز به گذراندن دوره‌های آموزش زبان‌ انگلیسی عمومی دارید یاخیر.

زیرا که دوره‌های یادگیری زبان عمومی یا جنرال پیش نیاز دوره‌های تخصصی تجارت و سایر حرفه ها است. بنابراین دوره های انگلیسی برای کسب و کار (BEC: Business English Courses) برای افرادی مانند مدیران در شرکت های بین المللی، بانکها، موسسات دولتی و شرکت ها ی خصوصی، دانشجویان رشته های مرتبط با زبان و مدیریت، افرادی که علاقه مند به انجام مراوده های بازرگانی و تجاری هستند، مناسب است.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

از ۱ تا ۵ ستاره به ما امتیاز بدید.

میانگین رتبه / 5. تعداد امتیازات کاربران:

امتیازی داده نشده، اولین نفری باشید که ثبت امتیاز می‌کنید

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه

تعیین سطح آنلاین

برای شروع لطفا اطلاعات مورد نیاز زیر را وارد نمایید.