وبلاگ آموزشی / دانستنی آکادمی واژه

تقویت مهارت نوشتاری

روش های تقویت مهارت نوشتاری زبان انگلیسی (Writing)

روش های تقویت مهارت نوشتاری زبان انگلیسی

  1. نوشتن خاطرات روزمره

مهارت نوشتاری نیز مانند دیگر مهارت‌ها نیاز به تکرار و تمرین دارد که بهترین روش برای ارتقا این مهارت نوشتن خاطرات روزانه است. اما اگر به این کار علاقه‌ایی ندارید بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنید زیرا علاقه در یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است پس همیشه از روش‌هایی استفاده کنید که از آن لذت می‌برید. گنجاندن نوشتن متن در برنامه روزانه خود از اهمیت بسزایی در بهبود مهارت نوشتاری شما برخوردار است

روش خاطره نویسی

  • بهتر است ابتدا به بیان جمله‌های ابتدایی اکتفا کنید و بعد جزئیات را در نوشته‌های خود بگنجانید.
  • Today, I posted a picture on my social media account.
  • Today, I posted a picture on my Instagram.
  • Today, I posted a picture on my Instagram about my dog

با نگاهی به جملات بالا در می‌یابید که جمله اول کلی است و در جمله دوم نام شبکه اجتماعی بیان شده است و در جمله سوم موضوع عکس نیز آمده است. که شما می‌توانید در نوشتن خود نیز از این تکنیک استفاده کنید. و به تدریج یک متن با جزئیات کامل بنویسید.

 

روش های تقویت مهارت نوشتاری زبان انگلیسی

  1. افزایش دایره لغات زبان انگلیسی

در اکثر مواقع نوشتن با یادگیری لغات آغاز می‌شود. به طور مثال اگر شما 5 لغت جدید را فرا می‌گیرد بهتر است با همان لغات متنی کوتاه بنویسید. یک دیگر از روش‌هایی که می‌توانید ارتباط میان مهارت نوشتاری و فراگیری لغت را بهبود ببخشد نوشتن به همراه صفات و کالوکشین های لغت مورد نظر است که از این طریق علاوه بر یادگیری لغات بخش نوشتن شما نیز بهبود میابد.

 

  1. نوشتن یک انشاء به زبان انگلیسی

همه افراد حداقل یک بار انشایی در مورد فصل‌ها و یا تعطیلات خود نوشته‌اند همانطور که نوشتن انشا در تقویت مهارت نوشتاری زبان فارسی موثر است در تقویت مهارت نوشتاری به زبان انگلیسی نیز حائز اهمیت است.

در زبان انگلیسی هر Essasy از سه بخش تشکیل شده است مقدمه، بدنه و نتیجه گیری. مقدمه پاراگراف اصلی متن را تشکیل می‌دهد که شامل موضوع و ایده‌های اصلی است. سپس بخش بدنه که بین 2 تا 3 پاراگراف است آغاز می‌شود. در هر پاراگراف شما باید یکی از دلایل خود را بیان کنید و به خوبی آن را توجیه کنید و در نهایت در پاراگراف آخر از تمام مطالب گفته شده نتیجه گیری کنید. سعی کنید هیچ وقت بدون فکر شروع به نوشتن نکنید و ابتدا یک نقشه ذهنی از موضوع در ذهن خود ترسیم کنید و به کمک  Brain storming تمامی ایده‌های خود را بر روی کاغذ بنویسید.

Topic: What is your Favorite season of the year? Explain the reasons you like this season.

ابتدا از طریق brain storming تمامی لغاتی که به ذهنتان می‌آید را یادداشت کنید:

  • Cold
  • Rain
  • Scarf
  • Colorful leaves
  • Coat
  • Autumn

سپس از طریق نقشه ذهنی این موارد را مرتب کنید.

 

  • استفاده از جزء به جای کل

بهتر است در هنگام توضیح مطالب از جزئیات برای انتقال منظور خود استفاده کنید. به طور مثال فقط نگویید زمستان را به دلیل سفید پوش بودن زمین دوست دارم بلکه با ذکر مثال یا افزودن جزئیات بصری به انتقال حس خود به دیگران کمک کنید.

  • بازنویسی

یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت نوشتاری بازنویسی متن به زبان انگلیسی است که این کار باعث می‌شود جمله‌ای بهتر و با شکلی متفاوت‌تر از قبل بنویسید. برای تلسط بیشتر در این روش بهتر است متن‌هایی که می‌خوانید را به زبان خودتان بازنویسی کنید.

 

 

  • ویرایش و اصلاح نوشته ها

هیچ متنی قبل از بررسی و اصلاح کامل نیست بنابراین بهتر است متن نوشته شده را مجدد مطالعه و اشکالات آن را رفع کنید.

پیش از هرچیزی به واضحی متن توجه کنید. مفهوم جمله‌ها باید گویا باشند تا خواننده بدون گیج شدن معنی آن‌ها را دریابد.

نوع واژگان باید از یک هماهنگی برخوردار باشد به طور مثال اگر قصد دارید از واژگان سطح بالا استفاده کنید باید دستور زبان متن نیز به همان اندازه پیشرفته باشد.

سادگی متن نقطه قوتی برای نوشته شما محسوب می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ساده بودن متن به معنای اجتناب از واژگان تخصصی نیست، بلکه به منظور عدم استفاده از پیچیدگی‌های غیر ضروری است که خوانش متن را دشوار می‌کند.

با استفاده از نرم افزار Microsoft Word از املای صحیح کلمات و علائم نگارشی مطمئن شوید. بهتر است هنگام نگارش گزینه اصلاح خودکار را خاموش کنید و سپس در هنگام ویرایش آن را روشن کنید تا بهتر به اشتباهات خود پی ببرید.

 

 

  • توصیف تصاویر

این تمرین ساده تا حد زیادی به بهبود مهارت نوشتاری شما کمک می‌کند در این بخش ابتدا باید عکسی را انتخاب کرده و سپس آن را توصیف کنید. در این بخش بهتر است تمام نکاتی که در تفسیر عکس به ذهنتان میرسد در نوشته خود استفاده کنید.

 

  • خلاصه‌نویسی

خلاصه نویسی به زبان انگلیسی یکی از روش‌هایی است که اکثر افراد به آن علاقه ندارند اما این روش می‌تواند منجر به بهبود مهارت نوشتاری شما شود. در روش خلاصه نویسی می‌توانید از فیلم، داستان، کتاب و مقاله استفاده کنید و بعد از پیدا کردن موضوع اصلی جزئیات مطرح شده را یادداشت کنید. سپس تمامی مطالب را به زبان خود و به کوتاه‌ترین شکل ممکن بنویسید.

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی و منابع آنلاین

از طریق سه سایت زیر می‌توانید مهارت نوشتاری خود را بهبود ببخشید

در این وبسایت موضوعات مختلفی به همراه روش‌های تقویت مهارت نوشتاری وجود دارد.

این وبسایت با توجه به سطح افراد به دسته بندی مطلب‌های مفید و تکنیک‌های نگارشی پرداخته است

 

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

از ۱ تا ۵ ستاره به ما امتیاز بدید.

میانگین رتبه / 5. تعداد امتیازات کاربران:

امتیازی داده نشده، اولین نفری باشید که ثبت امتیاز می‌کنید

تحریریه آکادمی زبان های خارجی واژه | www.vaajehacademy.com
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.