وبلاگ آموزشی / دانستنی آکادمی واژه

نکاتی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی

5 نکته اساسی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی

5 نکته اساسی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده در مقالات علمی خارجی و داخلی و بر اساس علم روانشناسی، موضوع یادگیری زبان دوم (مثلا: زبان انگلیسی) مبحثی است که همیشه تازگی دارد و به صورت مداوم روش‌ها و متدهای مختلفی برای آن ارائه می‌شود. برای همین نمی‌توان از یک روش و یک خط مشی ثابت استفاده و از آن استناد کرد.

درباره یادگیری زبان دوم (انگلیسی) هم این موارد صدق می‌کند. و هر روزه روش‌های مختلف و  به روز تری برای آموزش آسان زبان انگلیسی ارائه می‌شود و که هر کدام مخاطبان خاص خودشان را دارند.

ولی در حالت کلی اگر بخواهیم بررسی کنیم، می‌توان به این مورد پی برد که تمامی متدهای آموزشی با اصرار و تاکید بر امر استمرار و تکرار موضوع سعی بر جا انداختن و فهماندن مطالب بر مخاطبین دارند. مثلا برای یادگیری معنی کلمات روش‌های تکراری و مرور کردی لغات به همراه معانی آنها مانند روش تیک 8 و … ارائه شده است. در کل سابقه آموزش زبان انگلیسی در طول سالها نشان می‌دهد که زبان آموزان در تمامی سنین چه کوچک و چه بزرگ هر کدام یک احساس نیازی به یادگیری زبان دارند در عین اینکه به دنبال ساده ترین راه‌ها می‌گردند.

امروزه بیشتر افراد مشتاق یادگیری زبان انگلیسی هستند اما متاستفانه نمی‌دانند برای یادگیری این زبان از کجا و چگونه باید شروع کنند. به همین خاطر ما در این  بخش سعی کرده‌ایم برای شروع یادگیری نکاتی مانند هدف گذاری، برنامه ریزی و… را بیان کنیم تا افراد با رعایت این نکات به نتیجه دلخواه خودشان برسند.

در ادامه به برخی از این نکات اشاره شده است:

 

آموزش زبان انگلیسی

 

 

  • هدف‌گذاری

مهم‌ترین کاری که افراد برای فراگیری زبان انگلیسی باید انجام دهند ایجاد هدف از یادگیری این زبان است. برای مثال ممکن است شما قصد سفر به یک کشور انگلیسی زبان یا تدریس زبان را داشته باشید. یا ممکن است هدف شما تنها ارتقا سواد زبانی خود باشد که به هر حال بهتر است ابتدا هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید.

 

  • برنامه ریزی

یکی دیگر از کارهایی که باید برای فراگیری زبان دوم انجام دهید برنامه‌ریزی می‌باشد. برای مثال هر روز برای خود خواندن بخشی از داستان کوتاه، تماشای فیلم کوتاه و…. را در نظر بگیرید. بهتر است در ابتدا یادگیری را آرام و به همراه برنامه ریزی شروع کنید تا دچار دلزدگی نشوید. آنچه در بخش برنامه ریزی به شما به شدت کمک می‌کند تنظیم یک برنامه مطالعاتی متناسب بر اساس نیازهای خودتان می‌باشد.

برنامه ریزی

 

  • تقویت همزمان 4 مهارت اصلی

توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی هدف اکثر افرادی است که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. اما بهتر است در این امر به این نکته توجه کنید که چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (مهارت های: خواندنی(Reading Skills)، نوشتاری(Writing Skills)، شنیداری(Listening Skills)، گفتاری(Speaking Skills)) باید به صورت همزمان ارتقا یابند. زیرا اگر تنها در یکی از چهار مهارت خوب عمل کنید در برقراری ارتباط کامل موفق نخواهید شد. به طور مثال قبل از اینکه بخواهید متنی را به زبان انگلیسی بنویسید باید بتوانید متون انگلیسی را به صورت واضح بخوانید. بنابراین بهتر است 4 مهارت خود را به صورت همزمان ارتقا ببخشید.

5 نکته اساسی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی

  • استفاده از روش‌های موثر در یادگیری

روش‌های گوناگون و متنوعی برای فراگیری زبان انگلیسی وجود دارد اما افراد باید روشی که بیشترین تاثیر را بر روی یادگیری آنها دارد انتخاب کنند. ممکن است در اول کار دست یابی به سبک مطالعه و یادگیری خودتان کمی دشوار باشد اما با گذر زمان و با استفاده از روش‌های موثر در یادگیری به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید. به طور مثال ممکن است گوش دادن به پادکست بیشتر از فیلم دیدن بر روی یادگیری شما تاثیر بگذارد.

  • استفاده از ابزارهای کمک آموزشی

تنوع در استفاده از وسایل کمک آموزشی باعث می‌شود که زبان آموزان تمام حواس خود را در جهت یادگیری هر چه بیشتر به کار بگیرند. و در نهایت یادیگری مطالب برای آنها سریع‌تر و راحت‌تر اتفاق بیوفتد.

 

و در پایان باید بگوییم که با توجه به پیشرفت ارتباطات و گسترش سطح آموزش در تمامی دنیا می‌شود به وسیله ابزار ها و امکانات امروزه به بهترین آموزش ها در تمام دنیا تنها با چند کلیک ساده دسترسی داشت. در حال حاضر در سطح اینترنت پر شده است از اطلاعات و آموزش های متفاوت با ترفند ها و نکات متفاوت که ممکنه است در یادگیری تسریع و یا تاخیر ایجاد کنند. پس در وهله اول مخاطب باید اصول ساده و پایه برای سرچ کردن را بداند و اصطلاحا به بیراهه نرود. از شما ممنونیم که زمان گذاشتید ای مقاله را مطالعه کردید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

از ۱ تا ۵ ستاره به ما امتیاز بدید.

میانگین رتبه / 5. تعداد امتیازات کاربران:

امتیازی داده نشده، اولین نفری باشید که ثبت امتیاز می‌کنید

تحریریه آکادمی زبان های خارجی واژه | www.vaajehacademy.com
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.