وبلاگ آموزشی / دانستنی آکادمی واژه

ماک آیلتس | Mock Test | www.vaajehacademy.com

آزمون آزمایشی ماک آیلتس چیست؟

آزمون آزمایشی ماک آیلتس (Mock) چیست؟

شما هم جزو کسانی هستید که تمایل دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید ولی مضطرب هستید و فکر می‌کنید شرایط امتحان ممکن است روی عملکرد شما تاثیر منفی بگذارد، بدانید شرایط شما با تمام افراد مشابه شما یکیست. عدم آگاهی از شرایط آزمون استرس برانگیز است؛ ولی برای کاهش احساسات منفی و بهبود عملکرد شما راه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد؛ یکی از این راه‌ها، شرکت در آزمون ماک آیلتس است که شبیه سازی برای آزمون آیلتس و معیاری برای ارزیابی توانمندی شماست. آزمون ماک آیلتس بهترین شاخص برای آماده شدن و قرار گرفتن در شرایط آزمون اصلی آیلتس است. برای آگاهی از شرایط، زمان و مکان، سوالات و پاسخ‌نامه و هر سوال دیگری که ذهن شما را درگیر کرده است ادامه مقاله را بخوانید.

 

چرا باید در ازمون ماک آیلتس شرکت کرد؟

برای ارزیابی خودتان هم که شده، حداقل 1 بار در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید؛ این آزمون در ایران توسط موسسات معتبر و با کیفیت بالایی در حال برگزاری است؛ بنابراین در مورد کیفیت و سطح سوالات و نوع برگزاری آزمون در ایران به هیچ وجه نگران نباشید. پیشنهاد ما به شما شرکت در آزمون ماک آیلتس تا زمان کسب نمره قبولی است؛ زیرا این آزمون در همه موارد بیشترین شباهت را با آزمون اصلی دارد و اگر شما در این آزمون بتوانید نمره قبولی را کسب کنید به احتمال بالایی با تلاش بیشتر در آزمون اصلی نیز موفق خواهید شد. در ادامه این مقاله، مطالب بیشتری درباره دلایل شرکت در آزمون آیلتس می‌خوانید.

 

انواع آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس مثل آزمون اصلی دارای دو نوع آکادمیک (Academic) و جنرال (General) است؛ برای همین به هنگام انتخاب باید دقیق بود.

علاوه بر این، آزمون آیلتس ماک به 3 روش کتبی، کامپیوتری و آنلاین برگزار می‌شود که هر کدام را به اختصار توضیح می‌دهیم:

  • ماک آیلتس کتبی: همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، این آزمون به صورت حضوری در محل‌های مشخص شده برگزار می‌شود. برای این آزمون به شما مداد و کاغذ داده می‌شود تا پاسخ سوالات خود را بر روی کاغذ بنویسید.
  • ماک آیلتس کامپیوتری: این آزمون همانند آزمون کتبی به صورت حضوری و در محل مشخص برگزار می‌شود ولی تفاوت اصلی آن در این است که شرکت کننده پشت سیستم می‌نشنید و پاسخ سوالات مورد نظر را تایپ می‌کند.
  • ماک آیلتس آنلاین: برای آزمون ماک آیلتس آنلاین نیاز نیست که در مکان تعیین شده حضور پیدا کنید؛ با کامپیوتر شخصی و اینترنت پرسرعت در منزل خود یا محل دیگر می‎‌توانید در آزمون شرکت کنید.

برای انتخاب بهترین گزینه، باید اولویت های خود را بشناسید تا بتوانید بر اساس آن تصمیم بگیرید و بر این اساس بهترین نتیجه را کسب کنید. قطعا هر فردی شیوه مخصوصی برای شرکت در آزمون‌های مختلف دارد که باعث افزایش بازدهی فرد می‌شود و در نهایت باعث حصول بهترین نتیجه می‌شود.

به طور خلاصه، برای افرادی که شرایط نوشتاری باعث ایجاد حس بهتر و اطمینان بیشترشان خواهد شد، ماک آیلتس کتبی بهترین گزینه خواهد بود. برای افرادی که به تایپ کردن عادت کرده‌اند و سرعت مورد قبولی در تایپ کردن سوالات دارند، آزمون کامپیوتری گزینه بهتری است. و در نهایت برای کسانی که ترجیح می‌دهند در آرامش و به دور از فضای استرس زای آزمون حضوری باشند، می‌توانند آزمون آنلاین را شرکت کنند. برای شرکت در آزمون ماک آیلتس، همه ی شرایط و روش ها را در نظر بگیرید؛ قطعا هیچ کدام از این روش ها بهترین یا بدترین نیستند و هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف هستند؛ بنابراین حتما قبل از شرکت در آزمون شرایط خود را بسنجید.

 

سوالات آزمون ماک آیلتس

سوالات آزمون ماک آیلتس استاندارد و درجه سختی و تعداد آن شبیه به آزمون اصلی آیلتس است که شامل:

مهارت خواندن (Reading): شامل 40 سوال شامل 3 متن (2000 تا 2700 کلمه)

مهارت گوش دادن (Listening): شامل 40 سوال در 4 بخش

مهارت نوشتن (Writing): شامل 2 موضوع

مهارت مکالمه (Speaking): شامل 3 بخش برای مکالمه و پاسخگویی به سوالات

 

زمان و مکان آزمون ماک آیلتس

آزمون آزمایشی شبیه ساز آیلتس در شرایط مشابه با آزمون اصلی برگزار می‌شود تا تداعی کننده شرایط برای شرکت کنندگان باشد و باعث شود بهتر بتوانند در آزمون اصلی عمل کنند.

برای انتخاب زمان نگران نباشید؛ زیرا می‌توانید مثل آزمون اص تاریخ و زمان دلخواه را، خودتان انتخاب کنید.

برخی از موسساتی که آزمون ماک آیلتس را برگزار می‌کنند در زیر آمده است:

  • آموزشگاه ایران اروپا: آموزشگاه ایران اروپا یکی از معتبر‌ترین موسساتی ات که آزمون ماک آیلتس در آن برگزار می‌شود. محل برگزاری کنونی این موسسه در هتل اسپیناس برگزار می‌شود. سوالات این آزمون از معتبرترین سایت های اروپایی خریداری شده که برای ایرانیان قابل دیدن نیستند. علاوه بر این شرایط محیطی کاملا متناسب با حساسیت آزمون طراحی شده است.
  • آموزشگاه ایران کمبریج: ایران کمبریج یکی دیگر از موسسات برگزارکننده آزمون ماک آیلتس است. نتیجه این آموزشگاه 24 الی 48 ساعا بعد به شرکت کنندگان اعلام می‌شود و مطابق میل شرکت کننده به صورت انفرادی و گروهی عموما در آخر هفته ها برگزار می‌شود.
  • آموزشگاه ایرسافام: ایرسافام نیز یکی از موسسات معتبر برگزارکننده ماک آیلتس در شهرهای مخلتف است؛ در حال حاضر تنوع شهرهای برگزارکننده آزمون توسط ایرسافام به 18 شهر می‌رسد.
  • آموزشگاه سفیر: یکی دیگر از موسسات برگزارکننده آزمون ماک آیلتس موسسه سفیر است. این آموزشگاه مانند موسسات دیگر از لحاظ سطح سختی و شرایط فیزیکی آزمون در رتبه بالایی قرار می‌گیرد. علاوه بر این پس از آزمون، درصورت درخواست شما، می‌توانید از راهنمایی‌ها و مشاورات تلفنی این موسسه بهره ببرید.
  • آیلتس تهران: موسسه آخری که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم موسسه آیلتس تهران است؛ بر خلاف تصوری که ممکن است از نام این موسسه داشته باشید، این موسسه علاوه بر تهران در شهرهای دیگر نیز به صورت تخصصی آزمون ماک را برگزار می‌کند.

 

مدت زمان آزمون ماک آیلتس

مدت زمان آزمون آزمایشی شبیه به آزمون اصلی است که شامل:

به طور کلی آزمون ماک آیلتس مثل آزمون اصلی 2 ساعت و 45 دقیقه زمان می‌برد.

 

شناسایی نقاط قوت و ضعف

قطعا با شرکت در آزمون شبیه ساز دید گسترده تری نسبت به شرایط آزمون اصلی پیدا خواهید کرد؛ و می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناسایی و بر آن اساس عمل کنید. نگذارید نقاط ضعف، شما را ناامید کرده و حرکت شما را به سوی موفقیت متوقف کند؛ حال شما منبعی برای تقویت نقاط ضعف خود را دارید. از آن طرف نقاط قوت شما تکیه گاهی برای شماست اما این دلیلی برای تمرین بیشتر شما در آن زمینه نیست. ولی اکنون می‌توانید با تمرکز و شناخت بهتر در این راه قدم بگذارید.

 

پیش‌بینی نمره خود در آزمون اصلی

هر نمره ای که در ماک آیلتس کسب کنید معیار نزدیکی برای آزمون اصلی است. شما با پیش‌بینی نمره خود می‌توانید برنامه ریزی متناسب تری داشته باشید. به یاد داشته باشید نباید در مطالعه زیاده روی داشته باشید چون ممکن است در برخی موارد نتیجه عکس خواهد داشته باشد و انرژی و انگیزه شما را کاهش دهد.

 

توانایی مدیریت زمان در آزمون اصلی

اشکالی ندارد اگر نتوانید زمان را در آزمون ماک کنترل کنید، همانطور که می‌دانید تا اشتباهی را انجام ندهید نمیتوانید راه درست آن را در پیش بگیرید؛ همین علت باعث می‌شود شما سرعت خود را در عین دقت و تمرکز بالا ببرید و در نتیجه در آزمون اصلی عملکرد بهتری خواهید داشت.

 

آشنایی با تست زنی

دانش و مطالعه مهم‌ترین عامل در موفقیت شماست ولی تست زنی روش های مختص به خود را دارد. دانش و مطالعه بدون داشتن وقت‌شناسی و روش تست زنی مناسب بی‌فایده است و باعث از بین رفتن تلاش ها و مطالعات شبانه روزی شما خواهد شد؛ بنابراین مثل تمام آزمون های دیگر که روش متناسب با آن باعث حصول نتیجه بهتر خواهد شد، شناسایی روش تست زنی در آزمون آیلتس باعث نتایج درخشان تری برای شما خواهد شد

 

کاهش استرس برای آزمون اصلی

همانطور که گفتیم داشتن استرس کاملا طبیعی است ولی توانایی مدیریت آن اهمیت بالایی دارد. استرس بیش از حد ممکن است باعث شود عملکرد واقعی شما مختل شود و نمره کمتری نسبت به توانایی خود کسب کنید؛ بنابراین توانیی مدیریت آن از اهمیت بالالیی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین دلایل وجود استرس برای آزمون آیلتس، عدم شناخت کافی نسبت به شرایط آن و نوع برگزاری آن خواهد بود؛ بنابراین شرکت در آزمون ماک آیلتس دید بهتری به شما درباره شرایط موجود در آزمون اصلی دارد.

 

برترین استادان برای ارزیابی آزمون

نمرات تمام آزمون دهندگان توسط بریتیش کانسیل مورد ارزیابی و تصحیح قرار خواهد گرفت؛ بنابراین احتمال خطا در تصحیح برگه شما بسیار کم و تا حدودی ناممکن خواهد بود و از این بابت می‌توانید مطمئن باشید.

 

شرکت در آزمون آیلتس بدون آمادگی قبلی ممنوع

خود را برای شرکت در آزمون آیلتس سورپرایز نکنید، آزمون آیلتس نباید محل آزمون و خطای شما باشد؛ برای همین هم آزمون های شبیه ساز آماده شده است تا در آن‌جا به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید و همه محدودیت ها و شرایط را بسنجید تا در آزمون اصلی عملکرد بهتری داشته باشد. شرایط و سوالات آزمون ماک آیلتس کاملا شبیه به آزمون آیلتس است؛ برای همین از این بابت نگران نباشید.

 

هزینه آزمون ماک آیلتس

میانگین هزینه این آزمون در حال حاضر بین 450 تا 500 هزارتومان است؛ با این حال ممکن است این هزینه در موسسات مختلف کمتر یا بیشتر نیز باشد. البته باید توجه داشته باشید هزینه این آزمون به نسبت آزمون اصلی بسیار به صرفه تر است.

 

نتیجه آزمون ماک آیلتس

برای دریافت نتیجه این آزمون 5 تا 7 روز صبر لازم است؛ البته این مدت زمان ممکن است کم و زیاد شود و گاهی از 3 روز تا 13 الی 15 روز زمان ببرد. به هنگام ارسال نتیجه، علاوه بر نمره کلی و نمره بخش های مختلف، جزییات بیشتر پاسخ ها برای شرکت کننده ارسال خواهد شد.

 

امتیازات انتخاب آکادمی واژه برای شرکت در آزمون ماک آیلتس

انتخاب یک آکادمی معتبر، متعهد و همگام با شما فرایند طاقت فرسایی است. گزینه های متعدد و مقایسه دائمی آن‌ها با یکدیگر می‌تواند وقتگیر باشد و شما را از مسیر مورد نظر خود منحرف کند و در نهایت منجر به ناکامی شما شود؛ ولی بررسی و انتخاب صحیح، حق شماست. آکادمی واژه با 15 سال سابقه کار در این زمینه، امکانات و شرایط لازم برای شرکت در این آزمون را برای شما فراهم می‌آورد. اولین قدم، آخرین قدم شماست؛ همه چیز را به آکادمی واژه بسپارید؛ لازم نیست خود را درگیر شرایط ثبت نام کنید، با خیال راحت کارهای شخصی خود را به پیش ببرید و دغدغه ای برای ثبت نام و مشکلات آن نداشته باشید.

 

تعیین سطح در آکادمی واژه

اگر می‌خواهید تعیین سطح شوید آکادمی واژه این کار را برای شما انجام می‌دهد؛ قطعا وقتی شما قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، دانش و آمادگی لازم را اتخاذ کرده‌اید و اکنون قصد ارزیابی خویش را دارید. تعیین سطح در اصل مختص افرادی است که فکر می‌کنند برای شرکت در آزمون نیاز به مطالعه و همیاری بیشتری دارند تا آمادگی لازم را کسب کنند. آکادمی واژه در صورت نیاز، کلاس های آیلتس تخصصی با شرایط متفاوت و متناسب با شما برگزار کرده و به شما در افزایش سطح زبان و آمادگی برای شرکت در آزمون یاری می‌رساند.

 

سخن آخر

در نهایت بهتر است بدانید که آزمون ماک آیلتس می‌تواند نتیجه نزدیکی به نمره نهایی شما در آزمون اصلی داشته باشد؛ ولی با توجه به نمره آن می‌توانید تخمین خوبی از وضعیت و سطح دانش خود داشته باشید که در نتیجه باعث می‌شود تلاش و پشتکار خود را در این راه برای دستیابی به سطح بالاتر افزایش دهید. در آزمون ماک آیلتس مثل آزمون آیلتس احتمالا اشتباهات نوشتاری و بیانی خواهید داشت و یا حتی ممکن است شرایط محیطی مناسبی در اختیار نداشته باشید؛ بنابراین آزمون شبیه ساز، بستری می‌شود برای اشتباهات فردی و اتفاقات بیرونی؛ همین باعث می‌شود با انگیزه و آمادگی بالاتری در آزمون اصلی شرکت کنید و نتیجه بهتری بگیرید. اگر نتیجه آزمون ماک آیلتس دور از انتظار شما بود، ناامید نشوید و هدف خود را به یاد بیاورید. تعداد شرکت در این آزمون هیچ محدودیتی ندارد برای همین تا زمان کسب آمادگی لازم می‌توانید خود را ارزیابی کنید و با شناسایی اشکالات خود بهتر از روز قبل شوید. باید بدانید در این مسیر تنها نیستید، آکادمی واژه همراه شماست و با روش های مختلف به شما کمک می‌کند تا بتوانید در آزمون اصلی آیلتس سربلند باشید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

از ۱ تا ۵ ستاره به ما امتیاز بدید.

میانگین رتبه / 5. تعداد امتیازات کاربران:

امتیازی داده نشده، اولین نفری باشید که ثبت امتیاز می‌کنید

تحریریه آکادمی زبان های خارجی واژه | www.vaajehacademy.com
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.